October 02, 2007

在乎

在乎你,不用任何理由

曾经....
我很在乎某些朋友
但....
当你在乎时,他也未必会给回你一样的反应
每天...
我都会在能看见她的其中一个角落默默等候...
等待他的出现 只想看见她微笑的一面
虽然没有机会跟她说句话 没有机会跟她开玩笑
只要看见她开心的一面就足够了
表达能力比较差的我 常常不能表达出我所要的
说不出口 也很难开口
所以某时候都会让他们误会
我也选折了沉默

很把握和他们见面的机会
口是心非的我
往往不会承认我在乎他们 也不会让任何人知道
这是我的风格
为他们付出的一切 他们也许不知道
也许他们给你的回应 并非你所要的
但我并不在乎这一点
只希望他们能开开心心的度过每一天
看见他们微笑的一面
我什么气都消了 什么烦恼都忘掉一阵子
这已经是他们给我的一个很好的回应

曾经在乎过4位朋友
那4位是........=不能说的秘密=
只要我知道 天知道 地知道就好
他们灿烂的笑容是我气消的良药
当他们伤心时我的眼眶也慢慢的湿了
不想看见他们掉泪 不想看见他们向我诉苦的样子
很心疼 很想把他们的烦恼都给删除掉
好让他们开开心心 但
人生弯曲的路有许多 我们不能选折于直路或弯路
只能咬紧牙根坚强的走下去
我也只能在他们身后给予他们鼓励与支持
安慰的话我并不会说
所以有时候真的很讨厌自己

和他们在一起的每一时刻
我都不会感觉到累 更不会感觉到闷
其实我对他们的不满有少许
但我还是不想说出口
免得伤感情 破坏了对彼此之间的好感

我是个简单的人
思想简单 想法简单 不会对身边的人有所防备
因为我信任他们 相信他们是我的朋友
但这一切单纯的想法是有多么的笨
自从上了高中我把一切的事情度看透了
不想去追问也不想去追究
过去的就让他过去吧
追究到来对双方来讲都不会有好处
知道真相又如何
你已经无法去改变事实了
有些事情不知道好过知道

在乎一个人,不用让她知道,只要心里有他就好
---to be continue---

6 comments:

StupidMe said...

actually if u really care somebody they will know it 1 day....
i dont know who are the 4 u really care b4....but i really admire them hav such a nice friends bside them......
some time 思想简单 想法简单 or even 单纯 is good 4 us.....
but once you step out 2 this society then u will know this all only will make u be sad n hurt....cause just like what my blog wrote....they will try 2 take advantage of each other....
anyway school time is the best time 4 us....appreciate it....n also ur ssch friends o.....^^

Anonymous said...



之前你写错了

你写“有些事情知道好过不知道”

只是

有时你在乎某些人
的确应该让他知道
别等到他知道的那一天时已太迟了

有时候有些事情并不是那么简单



待续 =P

--Ping-- said...

little monkey a, y u write till so touched eh..i read till cry d lo...
haha...

--Ping-- said...

little monkey a,i now oni read ur blog
u write till so touched till i cry d lo...
haha....wat eva la, appreaciate u as my best best fren

-froggy-

greenlover said...

wow...touched and cry ??
really bo ??
haha but dis post i really write with my real feeling...
haha i like dis post too..
artistic ma..kakaz..
however i appreaciate u as my cute cute frog too...

greenlover said...

wow...touched and cry ??
really bo ??
haha but dis post i really write with my real feeling...
haha i like dis post too..
artistic ma..kakaz..
however i appreaciate u as my cute cute frog too...